Official Nelly Furtado Fans Forum & Message Board

Chat with fans from all around world, get the latest Nelly Furtado news, pictures, audio, songs, videos, widgets! Your one stop Nelly shop!

Nelly news direct to your email:

The images displayed here have been created by users of this forum © 2008

View more photos in the Nelly Furtado Flickr group (Please join and add your photos to the group, they will then appear here)

Go Back   The Only Nelly Furtado Fans Forum > Nelly Furtado > Discuss Nelstar in your language > Nordic countries

Notices

Nordic countries

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12th Jul 07   #1
Elena
the sesam street-smart

Elena's Avatar

Elena has a spectacular aura aboutElena has a spectacular aura about
Send a message via MSN to Elena
Hei! Hallo alle Nelly-fans der ute!
Har dere lest noen intervjuer eller artikler med
Nelly som dere tror andre her på BITS kan ha glede av? Post dem her (:
Bare legg ut en link til siden eller kopier teksten (:
Da kan du lese intervjuer og artikler her dersom noen har lagt ut noen.

Elena<3

Dette visste dere nok sikkert: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149601
Artikler om nelly og om nelly på Askmen.com http://www.askmen.com/women/singer/5...y_furtado.html

Last edited by Jan Willem; 13th Jul 07 at 11:40.
Elena is online now   Reply With Quote
Old 12th Jul 07   #2
NannaFurtado
Nelly, the queen of music

NannaFurtado's Avatar

NannaFurtado is just really niceNannaFurtado is just really nice
Send a message via MSN to NannaFurtado
Re: Intervjuer? Artikler?

Hehe, det er en rigtig god idé (: Tak for linksene (:
Jeg har ikke nogle lige nu (:

NellyFurtado&JasmineBaird' <3
NannaFurtado is offline   Reply With Quote
Old 14th Jul 07   #3
annan94
Let the Pink Elephants in

annan94 is just really niceannan94 is just really nice
Send a message via MSN to annan94

god ide
jeg har ikke nogle lige nu, men jeg vil lede!
Old 14th Jul 07   #4
NannaFurtado

NannaFurtado's Avatar

Jeg har skrevet et interview ind fra Olivia bladet, fra Maj (mener jeg) :

Hvad synes du om Danmark?
Her er dejligt. Jeg var her også til MTV awards, og det var en virkelig god oplevelse. Jeg glæder mig til at se alle mine fans.

Hvordan er det at skulle fyre den af på en scene hver aften?
Det er faktisk ret let for mig, fordi der er så sjovt. Man kan danse og give den gas, og jeg har hele mit band at gøre det sammen med. Men det er da klart, at man ikke altid er i humør til det, men man er nød til det for sine fans. Man skal ikke tage noget for givet.

Er der forskel på at optræde i USA og Skandinavien?
Det er to helt forskellige ting. Skandinaver er meget loyale over for den person, de ser oppe på scenen.

Hvem er det du ’disser’ i ”Give It To Me”?
Det meste et ikke til nogen bestemt, men lidt af det er til Fergie. Hun har også lavet en henvisning til mig i ”Promiscuous”, hvor hun synger noget med: ”I Ain’t Promiscuous…” haha. Det er noget, sangskrivere og producere gøre mod hinanden, og det er ikke, fordi det skal virke åbenlyst, og der er altså ikke hele sangen, der handler om hende. Sangen handler om mig, Timbaland og Justin og er ligesom vores måde at fejre, at vi har haft et godt år.

Hvordan har det været for dig at skrive en sang, som siger noget dårligt om en anden person?
Det har da været sjovt, for det er ikke noget, jeg er vant til. Men igen, det er først og fremmest en sang for sjov. Tim [Timbaland red.] og jeg har lavet sange sammen i syv år, og vi kunne godt tænke os at prøve noget nyt, og det er der kommet ”Give It To Me” ud af. Vi synger jo også ”We Ain’t Here To Hurt Nobody”(vi vil ikke såre nogen).

Du har virkelig skiftet stil?
Ja, jeg er en helt anden person. Når jeg tænker tilbage på secondary school, var jeg hende, som skiftede stil hver dag. Jeg kunne både være klassisk og hippie, så det der med at skifte stil er lige mig.

Det må gøre de fleste nervøse for at skulle arbejde sammen med Justin og Timbaland?
Haha, altså Tim har jeg kendt og arbejdet sammen med i mange år. Han ringede og sagde, at jeg skulle komme og besøge ham i Miami nogle dage, og den første dag skrev vi ”Maneater”. Justin har faktisk aldrig rigtig sagt mig noget. Jeg kendte hans ting, og han har altid været vildt sød og nede på jorden, men jeg blev først fan af ham, efter vi havde været i studiet. Jeg har aldrig været til *NSYNC- jeg var Backstreet boys-fan [griner].

Er det ikke svært at være enlig mor og så skulle koncentrere sig om sin karriere?
Det er dejligt. Min bedstemor havde ti børn, og det kan man kalde for et pres. Jeg har kun én datter, og når det hele bliver for stresset, og jeg bliver kørt ned, så plejer jeg at tænke på min bedstemor. Og min tante i Portugal har otte børn, og hun klare den også, så det må være noget, som ligger til familien.

Hvordan er din datter?
Jeg er heldig, at min datter virkelig er musikalsk og social, og hun er også med mig på turné. Vi har lige været ude og se byen og fodre måger, og det var rigtig hyggeligt.

Hvilket råd vil du give til en 12-årig pige, som drømmer om at blive den næste Nelly Furtado?
Den næste Nelly Furtado? [griner]. Hun skal ikke prøve at blive mig, men i stedet være sig selv. Jeg begyndte at skrive sange, da jeg var 12, men lærte allerede at spille på instrumenter, da jeg var 7. Lær at spille et instrument, det kan f.eks. være klaver eller guitar. Jeg lærte at spille trombone! Og prøv så at skabe kontakt med så mange musikere som muligt, og lad være med at dømme dem. En fløjtespiller er lige så meget værd som en DJ eller en guitarist. Prøv at skrive nogle sange. Lav nogle digte og find ud af, hvad du vil give til verden, for det er det, som gør dig speciel.

Viste du at Nelly..
lærte at spille trombone og ukulele, da hun var 7?
røg som en skorsten, da hun var yngre?
begyndte at synge, da hun var fire?
både kan tale engelsk, spansk, portugisisk og hindi?
er opkaldt efter den russiske gymnast Nellie Kim?
skrev sin første sang som 12-årig?

Nelly Info:

Fulde navn: Nelly Kim Furtado.
Født: 2. December 1978, Victoria British Columbia, Canada.
Højde: 155 cm.
Forældre: Maria Manuela og Antonio Jose.
Søskende: Lisa Anne og Michael Anthony.
Børn: Datteren Nevis.
Idoler: Kylie og Dannii Minogue.
Diskografi: ”Loose” fra 2006, ”Folklore” fra 2003 og ”Whoa Nelly” fra 2000.

Det var så alt det der stod på de 2 sider i bladet.

Old 15th Jul 07   #5
Elena
the sesam street-smart

Elena's Avatar

Den artikkelen var i det norske bladet også som heter 'Julia'. Men der skrev de mye mindre om henne =/ Takk for artikkelen! =D
Old 15th Jul 07   #6
Elena
the sesam street-smart

Elena's Avatar

Det står det samme men det sto ikke om MTV M.A. i Julia og et annet spørsmål som handlet om U.S.A. OG Skandinavia. men det er nok den samme som har møtt Nelly men de har nok bare oversatt det. (:
Old 15th Jul 07   #7
NannaFurtado

NannaFurtado's Avatar

Ja hehe, det tror jeg også

Old 17th Jul 07   #8
Elena
the sesam street-smart

Elena's Avatar

Fansider og forskjelligt om Nelly:
http://www.nellykimfurtado.com
http://www.furtadofan.com
http://www.nellyfurtadomusic.com
http://www.furtado.pt.vu
http://www.n-furtado.com
http://www.nellyfurtado.net
http://www.sweetandtalented.com/furtadophoto.html

Kos dere! ^^
Old 17th Jul 07   #9
NannaFurtado

NannaFurtado's Avatar

Tusind tak for dem <3

Old 8th Aug 07   #10
NannaFurtado

NannaFurtado's Avatar

Nelly er på forsiden på det nye Cosmopolitan blad. Der er også et interview med hende:

Whoa Nelly! var titlen på Nelly Furtados debutalbum fra 2000, men der er først nu - syv år, to plader og et barn senere - at de fleste har fået øjnene op for, hvor wauw den canadisk-portugisiske sangerinde egentlig er. Og hvis du sad foran tv-skærmen i efteråret 2006 -eller stod foran scenen - da hun rockede København ved MTV Europe Music Awards, kan du ikke være i tvivl: Nelly Furtado har tænkt sig, at hendes karriere skal vare ved - og det skal være en fest!
Med sit seneste album, Loose, introducerede Nelly Furtado, med hjælp fra blandt andre stjerneproduceren Timbaland, Coldplays Chris Martin og popprinsen Justin Timberlake, en helt ny lyd og en langt mere sexet side af sig selv. Og verden kunne lide det, den så!
Siden albummets udgivelse i 2006 har Nelly med hits som Promiscuous, Maneater, Say it right og All Good Things indtaget hitlister over hele kloden, braget ud på alverdens dansegulve og ind i de fleste mænds lettere private tanker. Det har resulteret i, at Nelly i dag har solgt over 15 millioner albums. Også her på Cosmo er vi vilde med den nye Nelly. Her beder vi hende om ar forklare, hvordan og hvorfor hun gik fra nuttet nationalsymbol til sexet hiphop-hottie.

Nelly og Nevis
Dine første to albums var inspireret af din portugisiske baggrund og havde en multikulturel lyd. Dit seneste album, loose, er supersexet. Hvorfor har du valgt at tage det spring?
"Det har været en gardvis proces. Jeg har været i branchen i syv år nu. Jeg føler mig som en kvinde, og jeg befinder mig på mit livs højdepunkt. For efter jeg har fået min datter, føler jeg mig virkelig i kontakt med min kvindelighed," forklare Nelly.
Hun fødte sensommeren 2003 datteren Nevis, hvis far er dj'en Jasper Gahunia, Nellys ven gennem mange år og kæreste indtil 2005. Det skete ved en naturlig fødsel i parrets hjem i Toronto i Canada ed sangerinden Erykah Badu i højttalerne. Fødslen vendte fuldstændig op og ned på Nellys selvopfattelse: "Efter jeg fødte hende, har jeg følt mig meget bedre tilpas i min krop. Mine kurver har ændret sig - jeg har fået røv og bryster!"

Det løse liv
Den nyfundne selvtillid kombineret med rollen som mor er altså baggrunden for den mere sexede og modne fase i Nellys liv. En fase som naturligt nok også fandt vej ind i Miami og teamede op med stjerneproduceren Timberland, der blandt andet er hiphop-dronningen Missy Elliotts trofaste musikalske følgesven.
"Miami er verdens hovedstad for sexyness! Jeg er latino, portugisisk, og følte mig virkelig godt tilpas i byen. Jeg røg direkte fra mine drengede boardshorts til en g-streng ved poolen og fik en brasiliansk voks. Jeg havde det, som om jeg var på ferie, og samtidig lavede jeg et sexet album. Det var skønt - jeg var sammen med min datter i solen om dagen og indspillede hotte tracks om aftenen med Timbaland. Det har alt sammen været sjovt, sexet og meget frit."
Også selve indspilningerne foregik under meget afslappede forhold, hvor Nelly og Timbaland ofte inproviserede i studiet. Det er derfor, albummet kom til at hedde Loose - selv om produktionen er superstram!
Hiphop-genren er måske ikke umiddelbart den, du før loose ville kategorisere Nelly under, men hun har faktisk altid elsket hiphop. Da hun var yngre, var hun dedikeret fan blandt andre Salt'n'Pepa, TLC, Ice T og LL Cool J og ekspermenterede selv med rap. I et interview med magasinet Arena i juli 2006 gav hun en smagsprøve på et rap om sin ekskæreste, som hun skrev, da hun var 14: He broke up with me on Canada Day. He said: Yo, let's squash this shit, as the bus drove away.

Nej tak til playboy
Men hvordan harmonerer denne nye, sexede, afslappede attitude med det ar være blevet mor?
"Jeg har genupfundet moderbegrebet, så det passer til mig. Jeg er en rebel og har altid været det. Da jeg var 12 år, spillede jeg på trombone og forsøgte at gøre det sexet ved at give mine læberen refill af rød læbestift efter hver koncert. Jeg føler mig fri og synes, at alle kvinder skal have lov til at føle sig sexede, efter at de har fået børn - det er en naturlig udvikling."
Nelly er vokset op i byen Victoria i British Columbia i Canada - som datter af portugisiske immigranter fra Azorerne. Hendes mor har, ligesom Nelly selv, altid været bevidst som sin seksuelle udstråling og har aldrig set moderskabet som en hindring fro seksuel udfoldelse.
"Min mor har aldrig måttet ofre sin sexede udstråling - og hun optrådte hver søndag i kirken! Og jeg føler heller ikke, at jeg behøver at ofre noget, fordi jeg er blevet mor."
Der er dog trods alt grænser for, hvor sexet Nelly har lyst til at være. I november 2006 afviste hun derfor at lade sig fotografere nøgen til det amarikanske magasin Playboy. Det betød smatidig, at hun sagde nej tak til 500.000 dollar!
Men efter Nelly Furtado har kunnet føje ordet 'mor' til sit cv, er der allivel sket visse forandringer i hendes til: "Selvfølgelig er der forskel på bare at være sig selv og så på at være blevet forældre. En dag opdagede jeg for eksempel at jeg slet ikke havde fået redt mit hår heledagen. MIn mor sagde til mig på et tidspunkt ved en familiesammenkomst 'kan du ikke bate tage lidt make up på?'. Jeg havde simpelthen så travlt med min datter, at jeg ikke engang tænkte over det. Jeg ammede og gik hjemme med hende i to år, og det satte sig virkelig på min krop. Men så snart hun begynde at gå, blev jeg en helt ny kvinde."
Hvilke forandringer oplevede du på din krop?
"For det første fandt jeg ud af, at amning ikke gør dig tynd! For at kunne amme bliver du nødt til at spise mere. Jeg forstod det ikke, fordi Sarah Jessica Parker havde fortalt et blad, at hun tabte sig af at amme. Men det er åbenbart godt for dine hormoner - min hud er i hvert fald blevet helt fin igen. Jeg føler mig faktisk sundere efter at have født, men det var svært at smide de sidste fem kilo."

Sex er den bedste kur
I dag er det sog svært at se på 28-åarige Nellys guddommeligt feminine krop, at hun rent faktisk hat ført. "Jeg begyndte at træne - ikke alt for længe ad gangen, tre gange om ugen og jeg løftede vøgte i to timer per gang - for at få det sidste fedt væk. Det vægttab har jeg holdt ved lige ved at danse meget - både på scenen og nå jeg øver. Og så er sex jo også en fantastisk måde at forbrænde på. Så hvis du har en mand på brug ham! Det er sådan, at jeg har fået mavemuskler: ved at danse og have sex - med samme partner!! Sex med en latino lover er simpelthen nøglen til en lækker mave."
Nelly er dog yderst hemmelig omkring, hvem der er, der hjælper hende med maveøvelserne! Her på Cosmo kan vi godt forstå hende. Der er ikke noget bedre end at gå rundt og været nyforelsket - helt for sig selv. Men hvis den latinske helt her været bare lidt medvirkende til den udvikling, Nelly har gennemgået, glæder vi os meget til at opleve næste skridt i hendes karriere!

Beskriv din tøjstil
"Min stil er meget blandet. I skolen var jeg punk den ene dag, skater den næste og gik i almindeligt tøj den tredje. jeg er vokset op i slidt hippietøj, og det er stadig en del af mig. Og så er der en anden, mere europæisk side af mig, der elsker smukke aftenkjoler."

Hvilke tøjmærker elsker du?
"Sidste år fik jeg en makeover og fandt ud af, at Stella McCartneys tøj passer rigtig godt tilmine nye kurver. Jeg er også pjattet med Comme des Garcons, Costume National, Dsquared - og Versace. Jeg kan også rigtig godt lude Betsy Johnson og Dolce & Gabbanas stramme, tøsede kjoler."

trainers eller stilletter?
"På det seneste her jeg været helt vild med høje hæle. Jeg ejer slet ikke nogen trainers længere. I vinter gik jeg meget med knæhøje støvler fra Stella McCartney."

Hvilke skønhedsprudukter har du altid i tasken?
"Stilas creme rouge i en fersken-agtig tone og endnu en creme rouge fra Bobbie Brown, der er orange. Burt's Bees eller Kiehls læbepromade og J'Adore-parfume uden alkohol fra Dior."

Hvilken musik lytter du selv til?
"Jeg spiller så meget musik, især Citizen Cope - det er sangeren Clarence Greenwood, som jeg var på turné med. Han har en hiphop-lyd hvor man kan høre hans rødder. jeg kan også godt lide Calle 13, et reggaeband, der for nyligt har vundet en latinsk grammy. Og Block Party, Queens og the Stone age, System of a Down - og gospel! Jeg lytter til alt."

Hvilke bøger læser du?
"Filosofiske bøger som The Continnum Concept. Jeg er stadig ikke kommet igennem Women Who Run with the Wolves. jeg er kendt for at gå i gang med en masse forskellige bøger og ikke læse nogle af dem færdige! Men det tror jeg er kendetegnende for vores generation, at vi ikke kan bevare opmærksomheden særligt længe ad gangen."

Reply

Bookmarks
Digg del.icio.us StumbleUpon Google

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules