Nelly news direct to your email:
|
|||||||
| Notices |
Nederlands
![]() |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Well, Well
![]() |
|
|
|
|
#2 |
|
.
![]() Join Date: 1st Dec 04
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Nelly in Metro vandaag
Leuk dankjewel! Ik zat vanmorgen wel in de trein maar heb geen metro te pakken gekregen. Er stond laatst ook al een stukje in de Spits..tis nooit zo sterk vind ik..waar die lui hun informatie vandaan halen, ik weet het niet
"haar man Lil Jazz" haha |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Silver Member
![]() Join Date: 17th Nov 03
![]() ![]() ![]() |
Dit artikel stond gisteren ook in het Haarlems Dagblad. Metro jat wel vaker van andere kranten.
Het artikel vond ik trouwens beetje vaag. Vergeleken met eerdere interviews leek me nou niet dat Nelly dit alles letterlijk zo gezegd heeft. |
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Can't Beat The Feeling
![]() |
Quote:
Wat Metro ook vaak doet is vertalen. Interviews uit de VS versie van Metro worden zo vertaald naar Nederlands. Daardoor stond een paar weken geleden een interview met Nelly nog in de Metro, dit was echter op journalistiek niveau zeer slecht vertaald en stond met een aardig aantal fouten gepubliceerd. Ik moet wel zeggen dat ik de change van haar heel jammer vind. En zeker als ze het zo bijstelt en de materiele consumptie maatschappij om ons heen bevestigt. Iets war ik al tijden meer worstel en iedere keer als artiesten dit soor moves maken begin ik te twijfelen aan me eigen filosofie. In mijn visie kan je fantastisch dance muziek maken, en nog steeds spiritueel zijn [Faithless - God is a DJ, Nirvana - Teen Spirit, etc.]. Het hoeft echt niet perse oppervlakkig te zijn. En als je dromen van andere steelt doe dat dan even goed. Dit zijn wel erg oppervlakkige dromen die je elke donderdag avond in Utrecht ziet of zaterdag avond in willekeurige toko. Maar met zo'n hitsig album kan het nooit zijn dat er niks in de studio is gebeurd tussen haar en bijv. Timbo. Als de sfeer er toch is, en Justin Timberlake komt nog even langs...
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Cicelian wannabe
![]() |
Quote:
grunge -A style of rock music that incorporates elements of punk rock and heavy metal, popularized in the early 1990s and often marked by lyrics exhibiting nihilism, dissatisfaction, or apathy. -A style of rock music featuring harsh guitar chords, heavy riffs and drumming, and whose performers wear sloppy clothes; also called grunge, grunge rock, grunge metal |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Cicelian wannabe
![]() |
Dat begreep ik wel maar ja Kurt Cobain's Nirvana is zeeeerrr lange tijd naast mijn geliefde Sarah McLachlan mijn meest beluisterde band/artiest geweest. Vroeger stond zo'n beetje altijd Nirvana bij mij thuis op. Die muziek heeft me moeilijke tijden makkelijker laten verwerken. Ik heb dus ook bijna alles van Nirvana -incl. de cd singles- alleen luister ik er zelden meer naar. Daarom wilde ik toch ff opmerken dat wat ik gedaan heb in mijn vorige post.
En ach [populaire] muziek is voor een ieder op een andere manier/niveau spiritueel. Ik luister regelmatig naar Yungchen Lhamo, Namgyal Lhamo, Ay-Kherel, Gang Chenpa, Xiao Ying, Dechen Shak-Dagsay en naar zingende/chantende monniken om volledig te ontspannen. Die muziek vind ikzelf bijzonder spiritueel en brengt me rust. Muziek van b.v. Sarah McLachlan, Pearl Jam, Natalie Merchant, Peter Gabriel, Talking Heads, Massive Attack -om er maar een paar te noemen- raken mij weer op een andere spirituele [gevoels]vlak. De [spirituele] ervaring van muziek is voor elk persoon anders en kan wat mij betreft elke muziek soort en/of artiest betreffen, hoe raar het voor iemand anders ook kan klinken... |
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Can't Beat The Feeling
![]() |
Ik begrijp je punt trouwens wel over Nirvana.
Het is altijd irritant als mensen fouten dingen zeggen over iets dat jouw heel erg aan het hart gaat. Ik heb dat ook vaak. EN dan moet je ingrijpen om mensen volledig te onderwijzen op een onderwerp.Maarja, spiritualiteit ligt inderdaad in de ervaring van een gebeurtenis van iemand. En kan dus totaal persoons gebonden zijn. Als je spiritualiteit vanuit dat oogpunt bekijkt kan alles spiritueel zijn zolang iemand het maar zo ervaart, en dit is allemaal mogelijk omdat spiritualiteit onstoffelijk is en een stimulering van de geest is. However, de muziek die Nelly nu maakt hoeft in de regel niet oppervlakkig te zijn om zulke muziek te zijn. Ik bedoel, pop hits zijn geen hits omdat ze oppervlakkig zijn. Het kan ook anders. Er zijn genoeg bewuste hiphop nummers die ook feesten of creatief zijn, zonder terug te vallen naar de typisch tracks. Zoals Opgezwolle zegt: Quote:
|
|
|
|
|
#9 |
|
Obsessed Nelly Fan
![]() Join Date: 25th Feb 04
![]() ![]() |
hmmm vreemd artikel, balen want onwijs veel mensen zullen dit gelezen hebben en denken nu, hmmm stom van nelly en gaan er vast van uit dat de hele cd vol maneater liedjes staan en dat de teksten helemaal niets meer voorstellen
waar ik het dus niet mee eens ben haha, maar ik hoop echt dat het niet nellys eigen idee was om de teksten niet bij te voegen, ze had er dan op z?n minst een paar bij kunnen doen, dat die er van bijv no hay igual niet in hoeft kan ik wle begrijpen |
|
|
|
![]() |
| Bookmarks | |||
Digg
|
del.icio.us
|
StumbleUpon
|
Google